Thursday, June 23, 2011

minggu pengurusan pelajar baru


isnin ya tek hari pendaftaran untuk pelajar baru ppismp ambilan jun...rami la juak yang daftar...junior aku nk dr pesantren dolok pun rami juak..dlm 7 org mun xslh aku...aku pun x sure juak sebab sem tok aku xt'libat ngan orientasi cdak ya...thn lps ada la juak aku t'libat jd ajk..thn tok junior ppismp sem 3 ngan pismp sem 2 gik yg terlibat jd ajk...kmk org relax..kecuali JPP la..


mcm biasa lah masa orientasi kat ctok..baju kemeja putih+neck tie+songkok+tali pinggang+seluar slack itam+kasut itam+name tag..ya cdak laki mpun pakaian..mun cdak mpuan, tudung labuh putih+baju kurung putih+kain itam+kasut itam+name tag...pakaian cm tok la dipake seminggu2 tok...tujuannya senang nk tauk ne pelajar baru..


bila tangga cdak baru2 yang baruk masuk tk, teringat la zaman kmk org orientasi dlk..ms ya zaman cnior OUM..cdak yang handle orientasi kmk org..bg aku orientasi ms ya nang berkesan la..puas ati kmk org kenak 'basuh' ms ya..huhu lebih2 gik ms mlm muhasabah dirik..bena kali jk aku nangis ms ya..hehehe ne ndak..dh la tiba2 kenak anok..ms ya gik homesick..knk nk cmya gik...huh makin jadi la aku pun sedih...cungek juak aku tok dlk...huhu~ penat lps orientasi ya iboh dipadah la..nang penat gilak2...tido xckup, hp kenak ambik, baju wana sm jak dipake, fail sia-sitok jak di mbak..mcm2 gik la 'deraan' ms ya..tp xpa..seminggu jak suasana ya...xda lamak..


kinek tok xberasa dh masuk sem4 thn ke-2 prgrm ijazah..maknanya, dh 3thn stgh aku kt maktab tok..tinggal 2 thn jak gik..kejap eh..mula2 masuk dlk baruk 18 thn..kinek tk dh masuk 21 thn..dh tua eh..


apa2 pun, hidup mesti diteruskan..perjuangan pun belum selesai..gik banyak yang perlu dihadapi, dipelajari, dirasai...=) nak tambah pengalaman hidup, cmya la nk..kepada adik2 junior yang baruk masuk tk, t'utama junior yg dr sarawak, hrp2 ktk org akan biasakan dirik kt ctok..nang patut bersyukur ktk org dpt mktb tok..bkn semua biak yg terpilih utk masuk kt mktb tok koh..kita yg terpilih...mktb tok xsm cm mktb2 lain..bak kata urg, banyak mutiara2 berharga kt mktb tok..so, sm2 la kita kutip mutiara2 yg mengare kt ctok k ngembak balit kt sarawak nun...k? insyaALLAH...=) lastly, SELAMAT MENDALAMI PROFESSION PERGURUAN..semoga kita kelak akan jadi warga pendidik yg akan sentiasa menyumbangkan bakti utk agama & negara..amiin..(",)

TAKBIR!! ALLAHUAKBAR!!!

No comments:

Post a Comment