Sunday, September 15, 2013

ALLAHURABBI..

memang dah disangka..
dahsyat ujian aku kali tok,,
gara2 keputusan yang aku polah..
atas beberapa p'timbangan yang aku mpun rasa sangat berat..
orang dah mula cop aku macam2..
orang tembak aku macam2..
orang tuduh aku macam2..
di alam maya memang rancak..
walaupun xmention sapa2, tapi yang pasti memang dituju kat aku..

aku pun dah dapat agak benda ya..
lebih2 lagik lepas apa yang dah jadi..
aku bukan jenis yang suka melawan balit..
lebih2 lagik dengan cara yang aku mpun xsuka..
aku bukan jenis 'keyboard warrior'..
hebat b'kata2 di alam maya..
biar la.. biar..
aku paham, cdak ya xtauk kisah sebenar..

cuma..agak terkilan..

menilai melalui apa yang cdak nampak zahir semata-mata..
menilai atas naluri masing2 semata-mata..
menilai tanpa usul periksa..
menilai tanpa cuba untuk faham keadaan sebenar..
menilai secara beremosi dan terus beremosi..

bukan aku nak backup dirik aku dalam hal tok..
aku pun bukan nak menyalahkan sapa2..
aku sedar,, masalah tok memang berpunca dari dirik aku..
mok xmok, memang aku kenak tanggung semua tok..

biar la orang xpaham apa yang berlaku..
biar la orang pandang serong kat aku..
lagikpun apa yang aku mampu polah..?
aku mpun yang mengundang masalah tok awal2..

ALLAHURABBI..

mungkin orang akan ingat aku senang2 jak molah keputusan tok,,
seolah-olah aku cuma ambik keputusan dua, tiga saat jak untuk b'fikir..
seolah-olah aku xpernah fikir perasaan orang lain..
mun ya lah tanggapan semua orang, aku redha..
siapalah aku nak menetapkan tanggapan orang t'hadap dirik aku..
teruskanlah tanggapan yang macam ya..
sampe ada yang mendoakan aku dapat balasan yang sama..
aku hanya mampu diam..
aku xb'daya nak halang..

salahkah aku terus b'diam dirik dalam hal tok?

mun memang dah macam ya cara untuk aku tenangkan keadaan..
mun macam ya cara untuk aku kawal perasaan n emosi..
mun macam ya cara aku menjawab p'soalan2 yang timbul dalam dirik aku..
mun macam ya cara aku muhasabah dirik aku..
mun macam ya cara aku nak perbetulkan keadaan..
mun macam ya cara untuk aku seimbangkan hal peribadi dengan hal lain..

salahkah aku b'diam dirik..?
salahkah aku ambik masa untuk semua tok..?
aku perlu masa yang sesuai..waktu yang sesuai..

memang aku tok jenis yang susah untuk difahami..
ok,, aku pun xpaksa sapa2 untuk paham keadaan aku..
cara aku lain..
aku pun xpaksa orang paham dengan cara aku..
perange aku lain..
aku pun xsuruh sapa2 cuba paham perange aku..
situasi aku n sekililing aku lain..
aku pun xpaksa sapa2 untuk letakkan dirik kat situasi aku..

kita xsama..
aku perlu masa..
semuanya berSEBAB..
sebab apa? xperlu la tauk..
cukup la macam tok.. cukup la setakat tok..
bukan aku yang mintak jadi macam tok..

kita serah jak padaNYA..


~ banyak dosaku padaMu ya ALLAH ~





No comments:

Post a Comment