Thursday, November 12, 2015

Khatam quran SKHBRP 2015

Alhamdulillah...

Selesai majlis khatam quran peringkat sekolah...majlis khatam yang pertama bagi aku di sekolah..sebelum tok di sekolah chung hua xda majlis khatam quran...tok la pengalaman pertama aku..

Tahun tok, tema pakaian peserta khatam warna oren..jumlah peserta ada dalam 20-30 orang camya xsalah aku..VIP yang hadir dalam majlis tok en.Dasuki (unit HEM PPD)..

Awal2 majlis, ada perarakan peserta khatam quran..mun diikut plan asal, cdak berarak dari masjid kampung ke sekolah..tapi sebab hujan, xjadi..bila hujan dah renyai2 baruk la start berarak..mula dari suro sekolah ke dewan serbaguna sekolah..yang merancakkan lagik majlis hari ya ada kumpulan kompang dari kampung rangawan..cdak dijemput untuk memeriahkan lagik majlis khatam quran tok..

Secara keseluruhannya alhamdulillah majlis berjalan lancar..mula dari perarakan, ucapan vip, bacaan khatam quran, bacaan tahtim, persembahan pelajar sampe la ke penyampaian bunga telur n saguhati...

Selesai majlis khatam quran minggu tok, standby untuk majlis APC (anugerah pelajar cemerlang) gik minggu depan..untuk majlis APC ya kelak aku jadi AJK dokumentasi..

Jadi lepas ya akan start la cuti sekolah...hoho

Plan cuti sekolah tok blom tauk gik sebab xda plan pa2..cuma yang kompom setakat tok, kursus kepengadilan bolasepak kat yayasan sarawak kelak..ya pun kawan ajak..plan nak ke daro ka apa ya blom da keputusan gik..

Ok..moga2 semua urusan dipermudahkan..amin..

No comments:

Post a Comment