Saturday, May 28, 2011

~selamat bercuti~


cuti sem dah start..
xterasa dh nk masuk sem 4 (tahun ke-2) bulan depan..sekejap jk masa berlalu..
rasa macam baruk tahun lepas masuk maktab tok...
tahun depan dah start praktikum kat sekolah..huh~
bila dengar cerita dari senior2 pasal praktikum tok, adui...jadi makin takut jak..

xpa la..ya tahun depan pun cerita..
cuti tok lom tauk gik apa nk polah..belum ada apa2 plan...
baru2 tok, kawan2 masa sekolah rendah dolok ada contact aku..
sidak nak molah reunion..bunyi macam best..boleh la temu ngan geng2 sekolah rendah dolok..
tp...xtauk la aku dapat join ka x..sidak cadang nak molah 30hb...
mun 30hb, aku xdapat la join..aku pulang sarawak 8hb...
ada juak yang madah nak molah 11hb..mun 11hb ok la...
dpt aku join..maknanya kinek tok tarikh reunion ya belum kompom gik..

sebenarnya..aku dah lamak ada plan nak molah program..
program untuk biak2 kat kampung aku ya..kira macam kem la..
aku ingat nak ajak geng2 sekolah menengah dolok jadi fasi untuk program ya kelak..
so, aku plan cuti tok (mun sempat) nak ajak sidak ya berondeng..
plan bena2 program ya..fokus aku, biak darjah 4-form 3...
program xda la grand gilak..
aku lebih suka pake pendekatan yang santai2 jak..
mun jadi la plan aku tok, kira ok la..xmok la sekadar angan2 jak..
tangga la mun xda halangan pa2 masa cuti tok, aku try la ajak geng2 bincang bena2..

kat rumah pun xtauk nak polah apa...
harap2 aku xmalas la kat umah cuti tok..hmm..
biasanya mun cuti, rutin kat rumah macam biasa la..
tido, makan, jalan kat umah nenek, men futsal...
ada mbak buku...kira nak baca la time cuti..konon2nya..
tapi biasa la...rasa malas mengatasi rasa nak baca buku ya..
huh~
belum cukup kuat gik aku nak lawan malas ya..
mun ada ubat k ngubat penyakit malas tok maok juak aku beli..

malas...o0 malas...pegi la jauh2...

cuti kali tok aku just seminggu lebih jak kat umah walaupun cuti ada 3 minggu..
sebab..seminggu lebih ya gik aku g penang...
ikut senior..senior ya naqib aku dolok...
dah lamak nya ajak g penang (rumah nya)..dari tahun pertama aku masuk maktab nya dah ajak..
kinek tok nya dh tahun akhir kat maktab..so, aku ikut la..huhu
lagipun ada senior yang nak kawen cuti tok..boleh la aku terus pegi pengilan kawen..
rami senior nak kawen..ya la..dah tahun last..tahun depan dah posting..
boleh la kawen..huhu jodoh sampe awal..=)

sem depan dapat junior baru..
xtauk la rami ka x yg dari sarawak dapat kat maktab tok..
mun rami, bagus la..ALHAMDULILLAH..
biar sidak biasa ngan bi'ah kat sitok..islamik..
harapan terbesar..biar kita biak sarawak tok dapat ngembak islam kat negeri kita mpun..
jangan biar urang islam kat sarawak ya juz islam pada nama jak..
lebih2 gik family kita..
kan best mun rami family kat sarawak ya islamik..pake tudung labuh..jaga solat...
terutama yang kat kampung..sedih juak bila tangga keadaan macam ya..
tapi apakan daya..
dirik kita pun xkuat...terutama aku mpun..
terasa berat gilak nak tegur...
ALLAHU RABBI...~



"ya ALLAH..berikanlah kepadaku hikmah..dan masukkanlah aku dalam golongan orang2 yang soleh..dan jadikanlah aku termasuk orang2 yang mempusakai syurga yang penuh kenikmatan.."

"ya ALLAH...aku berlindung padaMU dari rundungan sedih dan duka..aku berlindung padaMU dari sifat malas dan lemah...aku berlindung kepadaMU dari sifat penakut dan kedekut..dan aku berlindung kepadaMU dari beban hutang dan penindasan orang.."

"ya ALLAH...sesungguhnya aku seorang yang lemah..justeru itu kuatkanlah aku..sesungguhnya aku seorang yang hina..justeru itu muliakanlah aku..sesungguhnya aku seorang yang fakir..justeru itu kayakanlah aku...kuatkanlah diri hambaMU ini ya ARHAMAR RAHIMIN...amiiin ya RABB.."

No comments:

Post a Comment