Sunday, September 11, 2011

hari raya 2011

raya tahun tok jatuh pd 30 ogos 2011 @ 1 syawal...mula2 rami juak yang ingat raya 31 ogos..tapi xjuak..dah diumum kat tv madah 30 ogos juak raya..

alhamdulillah...raya tahun tok aku dapat beraya kat rumah dengan family..=) lagikpun seminggu sebelum raya aku ada PBS..aku polah kat SK Rebak..dekat jak dari umah..senang sikit...hehe

aku nak post la gambar2 yang sempat aku rakam masa raya pertama..raya pertama kat umah nenek la..mcm biasa..berkumpul sia..sebab nak bejarah @ lebih dikenali dengan sesi bermaaf2an..=)




tok gambar bapak...b'salam ngan nek beng..

sebelah ya nek tam..tengah sebak..huhu

biasanya turn b'salam2 tok start dari sidak bapak ngan adik-beradiknya lah...ikut ranking...

lepas ya turn sidak menantu2, last skali sidak cucu2 kesayangan lah..






masa tok dh rotate..

yang dh b'salam tek akan b'susun duduk ikut dari anak yang tua..

nak baju putih ya wa jemi..baju biru ya ngah rahim..baju oren da kain putih ya bapak..baju kunin ya cik kam..baju coklat yang tengah b'salam dengan cik kam ya usu sam..

masa tok anjang jak xda sebab nya gik mandik..




yang rambut panjang ya lah cik kam..

tengah b'salam ngan bapak..

mun ekot ranking adik-beradik, nya lepas bapak..

yang lain2 kat belakang ya tengah tunggu turn nak b'salam..







tok la grandparents aku..

haji sahari bin abon..kmk orang tunggah 'nek beng'..

hajjah kechil binti bujang..kmk orang tunggah 'nek tam'..

nek tam biasanya paling sensitif sikit mun time b'salam2 tok..

mudah nak nangis..huhu macam2 dikenang..



tok gambar para menantu nenek..

yang baju coklat pake spek ya usu salmah..sebelah usu ya cik sidah..baju putih bunga2 ya my mom...baju itam kat ujung ya wa enon..

yang xda dalam gambar tok, ngah munah..nya da kat umah nya mpun masa tok..






tok gambar cucu2 mpuan nenek..

sorang gik xda dalam tok..awin..nya raya ekot laki nya di labuan..

duduk depan ya dari kiri: diba, abeb, ezah, wawa

duduk sebelah nenek : siti, oda

b'diri belakang nenek: ika, nurul, azie

b'diri belakang sekali: kak wani, akak


tok gambar cucu2 laki nenek...@ heroes..hehe

masa tok 2 orang yang xda..dedek & jalil..dedek keja kat s'langor..polis..xdapat cuti..jalil masa tok pegi ambik mak nya kat umah..

duduk depan dari kiri: aiman, adek, abang, fitri, abat

duduk sebelah nenek: wira, arip

b'diri belakang: awie, azhan (laki k.wani), merol, aku


tok gambar anak-beranak..

anjang yang xda..gik masih mandik..huhu

b'diri belakang dari kiri: ngah rahim, bapak, cik kam

duduk sebelah nenek: usu sam, wa jemi

sebenarnya da gik sorang..ALLAHYARHAM UDAK AJEM..dah lamak ninggal..masuk tahun tok genap 10 tahun nya ninggal..sebab ya nek tam sensitif bila time raya tok..t'kenang..



tok kategori cucu2 nenek yang b'title anak sulung..

yang baju ijo ya jalil..baruk sampe masa tok..

yang baju kelabu ya laki k.wani..laki cucu nenek yang first...









tok gambar family ngah..

yang xda dalam gambar, ngah munah & dedek..

tema family ngah tahun tok serba biru..

merol jak lain sikit..baju itam..

tapi xpa..kopiah nya biru..hehe




tok family aku..

tema warna puteh + coklat @ oren...aku pun xsure...hehe

aku pake baju itam sebab aku dah TERbeli warna ya..huhu

si aiman ya sengaja make baju biru..ada baju coklat..






tok family usu...

sidak tok b'temakan warna coklat...

family tok sekejap jak kat kampung.. tengahari ya dah pulang kuching gik...

usu sam jak yang stay sampe raya ke-3 kat kampung..








masa tok bapak b'salam ngan nek tam...

yang baju kunin ya begasak nyakat urang tengah b'salam..hehe ntah apa2 kah..









tok family cik..

tema family tok bebas..=) warna-warni...

anak2 cik tok seimbang la..

3 laki, 3 p'puan..









si kecik yang duduk ngan nenek ya la cicit p'tama sidak...

anak k.wani..

namanya syifa'...umur aku xingat la..rasa2 dah 2 tahun...







tok family wa..

tema raya tahun tok, kelabu + itam + putih...

yang kecik di mbak wa enon ya anak angkat nya..

nama ea umaira..

sorang gik xda dalam tok..awin..






gambar nenek kat kubur udak ajem..

lepas b'salam2 tadik terus pegi kubur..

tahlil sikit..

sambil2 ya ziarah kubur atok nenek yang lain juak...






al-fatihah..

R/F 133306 kons. ikhwan bin sahari..

kembali ke rahmatullah pada 28 syaaban 1422h..

bersamaan 14 november 2001..

semoga rohnya dicucuri rahmat oleh ALLAH s.w.t..

amiin..



gambar tok hari raya yang ke-2 ka ke-3..

aku pun xingat gilak..hehe

tok geng2 aku masa di pesantren dolok..

yang berdiri kat belakang ya, dari kiri:

naim, pejai, akim, enol, luwi...

aku yang duduk dibah ya..



tok jak la serba sikit gambar sepanjang raya tahun tok..ada banyak gik gambar tapi ada dalam kamera usu n kamera wa..xsempat nak mintak...

to all my friends yang ada pegi b'raya kat umah aku raya tok tek, thanks a lot k..huhu

No comments:

Post a Comment