Tuesday, October 18, 2011

ALHAMDULILLAH...

baruk abis exam UAK (ujian akhir kursus) utk subjek WAJ 3107 : SENI DALAM PENDIDIKAN... soalan xbanyak..tp boleh tahan juak la..dah lamak xupdate blog tok..last update lps raya dolok..huhu

bkn apa..balit dari cuti raya ya ada banyak assignment nk dipolah..ya pun ada juak yg aku lambat hantar..hehe..pening palak molah keja ya serentak..xpa..ya salah aku mpun juak sebab masa dpt assignment dolok xterus molah..mala jak tangguh2..last2 alu berebut xtentu pasal..huh..padan la muka aku...nasib bait xda kenak anok lecturer..bingung juak aku takut kenak sound..

bkn setakat gago ngan assignment, byk juak program yg aku join..lepas hantar 3 assignment, aku ekot kursus kejurulatihan bolasepak...kat maktab tok ajak lah..kursus tok juz kursus awalan..ada banyak peringkat gik..ada kursus lesen C, lesen B, lesen A & paling tinggi diploma kejurulatihan..tp aku rasa cukup setakat join kursus awalan tok ajak kali..hehe..masa kursus tok banyak perkara yang didedahkan..paduhal bukannya senang jadi coach bola..mesti tauk banyak perkara..kita tangga cam senang jak nk? huh..kursus ya 4 hari start hari khamis sampe ahad..lelah juak la nyawa sebab start pagi sampe la petang..full..bukan setakat belajar teknik nak train players jak dlm kursus tok, isu2 dalam bolasepak pun banyak yg didedahkan kat kmk orang...pasal rasuah la..judi la..kelaie la..mcm2 gik lah..

xlamak lepas ya, kmk orang ada tugasan projek kat sekolah tunas bakti sg. buloh, KL..tok untuk tugasan akhlak..kmk org xlamak kat sia..dari pagi sampe tghari jak...masa sampe kat sekolah ya, cikgu sia cerita la serba sikit pasal sekolah ya..aku pun baruk tauk yang semua student kat sekolah tunas bakti ya dapat arahan mahkamah belajar kat sia..maknanya semua sidak tok pernah molah kes jenayah sampe masuk mahkamah..tapi disebabkan sidak tok masih di bawah umur, sidak xmasuk jail..masuk sekolah tok..kadang2 kesian juak tangga student sekolah tok..sebenarnya xsemua sidak tok da problem..ada yang masuk sebab TERtangkap tapi nya xmolah pun kesalahan ya..ya menurut apa nak diluah oleh student ya mpun la..ada sorang student yang aku ambik masa ya..kira macam mentor-menti la...nya madah, nya suka tangga program imam muda..sampe nya madah nya ingin nak jadi imam muda..sedih juak la bila dengar nya mdh camya...harapan nya ya tinggi gilak..nya mdh gik, nya pun xtauk cam ne dengan penerimaan masyarakat kat luar ya dengan orang2 mcm sidak tok...aku mula2 banyak dengar apa nak dipadah student tok sebab ya kira 'sharing moment' la...pasya mbiak ya tek mula tanyak pasal agama kat aku..aku pun jawab la sikit2 sekadar yang aku tauk..pasya nya mintak aku cerita pasal nabi..nya ingin nak dengar...masa ya la baruk aku start cerita start dari kisah nabi adam dlm syurga, pasal hawa, camne nabi adam n hawa dihantar ke bumi...tapi sebab masa dah xcukup nak cerita panjang2, cerita aku ya stakat ya jak lah..bla habis jak program, nya mintak no hp aku, email, adress FB...setakat yang aku tangga, cdak sia ok jak..xda la teruk ne pun sebenarnya...tp ya lah..semua ya ketentuan ALLAH..sidak masuk sia pun mungkin ada hikmahnya...

lepas program ya, aku terlibat ngan camping pengakap..kat teluk batik, perak..ya camping manik kayu 1 mun xsalah aku..4 hari..start selasa sampe jumaat..masa camping tok, pelik sikit..khemah laki ngan khemah mpuan sebelah2 jak..tapi ikut IPG la..aku pun heran kenak sidak pengurusan molah camya..mcm2 boleh jadi bah..tp ALHAMDULILLAH la xda pa2 yang buruk berlaku..masih terkawal..makan minum semua pande2 dirik mpun..ada la tukang masak & nak pake masak disediakan..cukup ka xcukup ya pande2 la bajet...yg xbest masa camping tok bila time pengisian..sidak molah kuliah..dah la duduk atas lante jak..lamak gik ya..sakit pinggang..huhu pasya pake uniform pengakap masa kuliah..huh...nang umas nyawa...baju ya dah la sigek jak ada..pande2 la jaga sak xkotor...hari last camping ya, pengarah IPG aku yang jadi VIP..pengarah ya biasa lah..mun dah dapat mikrofon, sejam lebih la nya kelaka...dah la masa ya masing2 dah penat..aku tido jak masa majlis penutup ya..malas nak dengar ucapan...hehe

minggu seterusnya, aku terlibat ngan rehlah MTEN...kmk org molah kat taman botani, putrajaya...rehlah ya untuk pimpinan jak...ada la beberapa pengisian masa rehlah ya..banyak juak la perkongsian2 antara pimpinan...sambil2 ya, kmk org main basikal...kat taman botani ya nang ada sedia basikal..mun sapa2 nak make, bayar 4 ringgit..boleh pake sejam la...kawasan kat taman botani ya boleh tahan la luas ea...mun jalan kaki nang xjuak larat kali...rehlah ya dari pagi sampe tghari jak..xlamak..masing2 pegi pake moto..pimpinan muslimat pegi k kereta..

minggu lepas ya gik, ada program KRUTEN (kem rakan usrah)...peserta yang join kem tok rami la juak..majoriti dari PPISMP sem1..sem lain pun ada juak tp xrami...program tok fully MTEN yang handle...keja aku senang sikit..jadi bendahari..hehe..pegang duit jak..mun ada pimpinan atau AJK yang nak claim, baruk khidmat aku diperlukan..=) program tok dipolah kat bilik taranum..sia la kuliah, sia la aktiviti...mun tempat tido peserta, muslimin kat masjid, muslimat kat suro asrama..ada juak la beberapa orang AJK yang join tido sama2 ngan peserta..program tok 3 hari 2 malam..start jumaat sampe ahad..

lepas KRUTEN, dah mula busy ngan exam UAK..nak tadik ya lah...soalan spot dah diberik..pande2 la nak jawab...huhu lepas tok, ada gik beberapa program nk dipolah..huh..banyak woo..mlm tok da jamuan EMO (event management organisation)..mkn2..kat dataran gerko...xsabar nak makn malam tok..hehe..ya jak la dolok... setakat tok xdapat nak post gambar2 aktiviti..sebab wireless maktab lambat sikit..mun da broadband senang nak upload...

k...klak2 cerita gik...as-salam......(",)

No comments:

Post a Comment