Monday, February 6, 2012

apa nak jadi..

bapak : hello..assalamualaikum..
aku : waalaikumsalam.. pa polah tek pak?
bapak : bapak gik keja tok..gik gago..ada kes bunuh..
aku : kes bunuh? sine?
bapak : nya kat nonok tok..sidak bekelaie..
aku : owh..k2..emm..elaun dah masuk..da aku bank in kat akaun ktk..
bapak : berapa?
aku : seribu..
bapak : k2..klak bapak chek..k..bapak gik keja tok..
aku : ok2..nak madah ya jak tek..k..assalamualaikum..
bapak : k..waalaikumsalam


MASYAALLAH....kes bunuh...? terkejut aku dengar bapak madah camya...ada lagik kes bunuh..masuk tok dah 2 kali kes bunuh kat nonok (asajaya) ya..tahun lepas sekali..punca yang sama juak.. KELAIE...sigek gik kes dolok kat pendam (sadong jaya) ya..mayat ditanam mantak2 belakang umah..hmm

aku pun dah xtauk apa nak jadi ngan biak kinek tok.. kempang ati...mun kelaie sampe luka2, patah riok, ya nang biasa la aku dengar..mun dah sampe MATI, nang xtauk la aku nak madah apa gik.. nang xda perasaan belas kesian dah kat urang..yang sedihnya urang2 bujang yang mpun kes macam tok..

ya lah kata urang..bila dah jauh gilak dari landasan agama, timbul la masalah2 camtok..sanggup bunuh urang demi kepuasan dirik mpun..demi nak balas dendam..demi nak lepas geram..demi nak tunjuk dirik ya kuat..ingat bunuh urang ya macam bunuh binatang ka? urang nak bunuh binatang pun xkempang ati..tok MANUSIA...ish3..astaghfirullah..



dah la kat tv kinek tok pun banyak madah pasal kes2 bunuh tok..apa la nak jadi...dah xda apa gik yang orang takut kinek tok..nak bunuh urang pun skati jak..nang berani la...nang HEBAT..!!

tapi ingat...mun si 'pembunuh' ya rasa nya hebat, ada lagik yang MAHA HEBAT..mun si 'pembunuh' ya rasa nya kuat, ada lagik yang MAHA KUAT... come on la...pa guna la nak kelaie sampe bunuh2 orang tok..orang yang b'fikiran WARAS xkan molah tindakan camya..betul? hmm..tapi xdapat la juak nak menyalahkan sebelah pihak jak dalam kes tok..mun dah namanya KELAIE ya, mesti duak2 dah berniat nak menyakiti/bunuh satu sama lain..nak? sama2 da niat..mun x si A yg teruk, si B teruk..cmya la nak...mun sama2 kuat, duak2 la teruk...cmya jak gik..huh~ 

tapi ya lah tek..bila dah jauh dari landasan agama, SETAN senang la nak ngasut...SETAN senang jak nak CONTROL kita...sebab apa? kita xda BENTENG dalam dirik yang cukup kuat..tinggal solat..xpenah baca quran..xblaja ilmu agama...ya namanya SOMBONG gilak dengan PENCIPTA kita..!! na'uzubillah...




takut juak aku mun satu hari kelak kes2 kelaie sampe mati2 tok jadi 'trend' kat tempat aku ya...ALLAHU RABBI...takut na eh...hmm..


" ya ALLAH, ya RAHMAN, ya RAHIM..KAU berikanlah taufik dan hidayah kepada kami..KAU jauhilah kami dari sebarang perkara2 yang tidak kami ingini...KAU tetapkanlah hati2 kami ini di jalanMu ya RABB..sesungguhnya ENGKAU maha mendengar doa hamba-hambaMu...amin "








1 comment: