Friday, January 27, 2012

kuliah darussyifa'



salam~

khamis @ 26 jan 2012 @ malam jumaat... aku berkesempatan join geng2 darussyifa' (DS) maktab pegi kuliah tuan guru dato' dr. haron din..ALHAMDULILLAH sempat bertalaqqi musyafahah bacaan ruqyah dengan tuan guru secara rami2..geng2 tok pelajar DS kumpulan yang ke-24 xsalah aku..kmk orang dolok kumpulan yang ke-21...kumpulan yang ke-21 tok dah abis..dah ijazah..tapi aku belum gik..huuhu sebab masa majlis pengijazahan ya polah kat selangor tok..aku dah pulang sarawak masa ya..ter'miss' la nak ijazah...




untuk kumpulan yang terbaru tok, dah xda make bacaan asas 10 macam kmk orang dolok gik dah..tuan guru dah murnikan jadi bacaan ruqyah asas..ada beberapa penambahan pada bacaan asas baru tok..so, bila nak tasmi' sebelum ijazah kelak, sidak DS kumpulan baru tok akan tasmi' bacaan ruqyah asas ya lah..mun kmk org dolok juz tasmi' asas 10 jak..




aku pegi kat darussyifa' pusat malam ya ngan housemate aku..usup n sapik..pelajar yang lain2 ya pegi k bas maktab sebab sidak bertolak dari maktab...kmk orang dari umah sewa..darussyifa' pusat tok xjauh pun..dalam 15 minit dah sampe..kmk orang pegi sebelum maghrib..pasya terus solat maghrib berjemaah...tuan guru mpun yang jadi imam...lepas solat maghrib, terus bacaan yasin, zikir2 & doa2...macam biasa..dah jadi kabiasaan kat DS tok molah camya...




lepas selesai yasin, zikir & doa, terus solat isyak berjemaah...masa tok pun still berimamkan tuan guru..=) lepas isyak terus gi makan...makan malam memang dah disediakan...masa makan ya xda lah lamak ne sebab lepas ya ada kuliah tuan guru haron din..kmk orang bertalaqqi musyafahah dengan tuan guru..lepas ya tuan guru bahaskan secara ringkas tentang bacaan ayat2 ruqyah ya beserta kegunaan setiap ayat2 ya...banyak perkara & kisah2 berdasarkan pengalaman yang dikongsi tuan guru malam ya...best~ (",)




dalam pukul 10.45 malam, kuliah pun abis...majlis diakhiri dengan bacaan doa oleh tuan guru haron din...paling best, aku dapat besalaman ngan tuan guru malam ya...hehehe semoga segala ilmu yang kmk orang dapat malam ya diberkati Allah Taala..amiin...=)


No comments:

Post a Comment