Tuesday, January 10, 2012

mesyuarat majlis kawen akak


bak kata urang " berat sama dipikul, ringan sama dijinjing "...=) betul?

haa..tok aku nak cerita pasal preparation sebelum majlis perkahwinan kak moi...aku pun baruk tauk juak sebenarnya pasal camne persiapan nak molah majlis2 camtok..huhu

firstly, macam biasa lah..ada meeting di belah mak, bapak..family aku lah..pasya,

di embak gik meeting dengan sidak nenek, sidak bapak2 menakan aku...lepas settle meeting untuk peringkat family, baruk la dipolah meeting ngan urang kampung...

dah nama majlis nikah kat kampung tok nak diselenggarakan secara bergotong-royong, sebab ya lah meeting ngan urang kampung ya perlu...nak bagik2 tugas...=)

meeting ya aku xingat la bila..lupak..hehe tapi yang pastinya malam, lepas isyak, kat umah nenek..yang dijemput xda la sekampung2 ya..juz sebilangan kecik jak lah..orang penting2..

meeting ya dipengerusikan oleh cikgu isnu..nya la yang ngembak palak untuk meeting tok...

dipendekkan cerita, aku jadi ajk peralatan...antara tugas2 aku :

-molah senarai barang2 yang diperlukan untuk kerja2 gotong-royong sepanjang majlis
- ngitung barang2 yang nak disewa
-pastikan semua barang2 yang disewa ya cukup
-ngitung balit jumlah barang2 lepas selesai majlis

haa...ya lah antara skop tugasan aku...hehe barang2 yang nak disewa ya banyak la juak..macam dak kuali besar, senduk, dapur, tong gas, tapak, suduk, gelas, besen, tong air n macam2 gik lah..

barang2 ya semua disewa dari sidak kampung rebak..,sidak kampung rebak tok dh ada barang2 ya semua..complete..senang sikit keja aku...hehe just nak catat jumlah barang jak gik...

kmk orang ngangkut barang2 ya pake lori..dari rebak ke serpan ya x
da la jauh ne..

ALHAMDULILLAH...meeting ya berjalan lancar..sidak pun dah sepakat n tauk bidang tugas masing2...

lepas meeting ya, ada la sikit2 makan2...




cikgu isnu, cik suhai, nek hj bujang, nek beng..tok antara urang kuat untuk majlis ya..hehe


para tetamu menikmati jamuan ringan =)


tok sidak mpuan yang turut datang join meeting ya..


mak ngan bapak..tok masa kmk orang pegi ngambik kad kawen akak..tempah kat kuching..

lepas settle jak semua ya, baruk la aku tauk..bukan senang nak molah majlis2 camtok..huhu banyak juak nak dipolah, nak diurus, nak dibayar, nak ditempah..huh..

apa2 pun, semua ya pengalaman baru...hehe ALHAMDULILLAH sebab masih diberik kesempatan untuk tauk pasal benda2 tok..=P

No comments:

Post a Comment