Wednesday, January 25, 2012

kayo2 kat putrajaya

salam..

masuk hari ke-5 cuti...xda byk aktiviti nak dipolah... rutin macam biasa jak.. kebetulan kazen aku nak keja kat serdang ya (dedek) off hari tok.. so, nya pun ajak la aku gi jalan2... aku pun xbanyak cakap, on jak lah...hehe boring juak xmolah pa2 kat umah...

nya ngagak aku kat umah sewa tok lepas zohor.. pasya aku pun siap2 la nak keluar.. mula2 xtauk nak pegi jalan2 sine..nya madah nya pun xtauk gilak jalan kat area aku tok..so, aku mbak la jalan2 kat putrajaya.. paduhal nya tok xtauk putrajaya tok dekat jak ngan bangi.. aku ingat nya dah penah pegi..paduhal baruk 1st time... ish2... apa la..dah diam lamak kat sitok tapi xpenah gi putrajya...

mula2 aku mbak nya gi jalan kat alamanda.. sampe2 jak kat alamanda ya, nya baruk la perasan yang nya make selipar sebelah lain, sebelah lain... haha..dah macam badut..ada ka xperasan selipar lain sebelah.. nak patah balit kat umah sewa, tiket parking dah ambik..rugi la mun keluar gik..last2 nya beli selipar baru kat alamanda ya...hehe kesian..dah la selipar kat sia mahal2.. 30 ringgit nya bli.. lepas ya kmk duak lepak la kat food court sia..dengan nya makan..aku minum jak sebab aku dah makan masa kat umah tadik.. pasya, beloya2 sambil jalan2 dalam alamanda ya.. bukan da pa2 gilak pun kat alamanda ya..pasya terus solat asar kat suro sia..

lepas jalan2 kat alamanda, kmk duak jalan2 kat masjid besi.. jalan2 kat sekitar tasik.. ambik2 gambar... tapi xlamak...pasya jalan gik kat jambatan gantung sia..mun jalan waktu malam baruk kacak jambatan ya..warna-warni jambatan ya disuluh api..tapi kmk duak pegi waktu siang..nampak biasa2 jak la...mun malam, rami urang lepak sia...

xlamak lepas ya, hari pun hujan...kmk duak pun terus pecut ke masjid putra..jalan2 kat sia..tapi ujan makin lebat...angin pun kuat..lamak la juak kmk duak sangkut kat masjid putra ya..last2 dah alang2 aku pun ajak nya maghrib kat masjid putra...

masa lepak2 sementara tunggu ujan teduh, kmk duak kayo2 kat food court kat dibah masjid putra ya...sampe kat gerai mamak sigek ya, ternampak la udang galah..huh~ maka timbul la suatu perasaan yang luar biasa dalam diri kami berdua..haha rasa nak try makan udang galah...dedek ya yang ngajak aku try sebenarnya..aku madah mahal..tapi nya madah xhal..nak try...aku pun apa lagik..bak kata urang, pucuk dicita ulam mendatang la...hehehe kmk duak pun tanyak la ngan mamak ya..

"berapa ringgit sekor?"

"ikut saiz la..dalam 25-38 ringgit.."

"25-38 ringgit sekor?"

"ya..xpa la..saya kasi 25 saja.."


aku pun tanyak ngan dedek, mok x..nya madah ok jak..last2 nya beli 2 ekor...senyum lebar si mamak ya bila urang bayar rm50..huh~ nyawa nak makan..makan la...jangan xcoba..cukup la sekali ya jak coba udang 25 ringgit..xdapat di amal gilak..da miskin kelak..hehe oleh kerana harga udang ya mahal, kmk duak pun xkan la nak sia2kan udang ya..puas hati kmk duak makan..arum bulak kata urang, mun kulit udang ya dapat ditelan nang dah licin dirusah kmk duak...=) tapi over gilak la mun dah sampe nak nelan kulit udang ya..eran jak urang putrajaya nangga kmk duak klak...hehehe

lepas maghrib ya, kmk duak pun pulang..ujan masih rintis2..tapi pulang jak la..mun nak tunggu ujan ya teduh lambat cerita..kesian ngan dedek balit ahe kelak..dah la nya keja pagi esok...

malam ya, aku post la gambar kmk duak makan udang galah ya kat fb..aku tag la dak kak wani ngan awin (kazen aku juak)...hehe macam2 komen sidak ya... hmm..mun la dapat jalan2 cam tadik ngan family time2 camtok kan best..huhu..xpa2... insyaALLAH kelak da rezeki dapat juak mbak family jalan2 kat sitok..=)



dedek posing depan masjid besi




aku pun xmok kalah..haha




kat jambatan




ada bot lalu dibah ya (",)




tok la udang galah 'emas'..hehe harga nya emas..mahal~ anak menteri jak dapat makan udang tok tiap hari..haha


- KELMARIN MEMBERIKAN PENGALAMAN DALAM SETIAP INCI LANGKAH KITA, SEMALAM ADALAH TELADAN SERTA PENGAJARANNYA... DAN UNTUK MENGHADAPI HARI ESOK, JADIKANLAH KELMARIN DAN SEMALAM ITU SEBAGAI PEDOMAN DALAM MENEROKAI SEBUAH PENGHIDUPAN... -

~ semoga masih ada lagi hari esok bagiku ..amiin YA RABB..~


1 comment: