Friday, July 1, 2011

elaun dah masuk


ALHAMDULILLAH...elaun buku yang sekian lamak ditunggu2 akhirnya dh masuk...

ya baruk elaun buku..belum elaun sem gik...elaun buku RM 600 jak..tp dh cmpur dgn elaun2 lain gik jadi RM 850...dapat la k belanja bulan tok..=)

k.sal (HEP) mdh elaun sem masuk 7hb julai tok...wah~ agak mewah la bulan tok...

tp..bila dah dpt elaun tok, mcm biasa la..mcm2 nk dibayar..persatuan la..kelas la..asrama la..mcm2 gik lah...mok pande2 la molah bajet..xboleh boros..

mun xpande bajet, xdpt pulang raya la thn tok..huhu


gambar atas ya juz gambar hiasan ajak..bukannya duit elaun aku ya..jgn slh phm...da kenak rompak aku tok kelak...hehe

setakat tok aku belum ngaco gik duit elaun ya sbb duit belanja diberik mak sblm plg dlk gik masih...lagikpun ada mbiak yg dtg byr hutang kt aku bila elaun masuk tk..xperlu la nk kluar ambik duit...




jumaat ya tek, aku pegi beli hard disk kat low yat..tp xpegi sorg lah..da gik geng2 lain yg pegi juak..aku, rumate aku, meini, salam n upin..kmk 5 la..pegi k keta kwn..

ahe juak plg dr low yat hari ya sbb kmk org g KL pukul 3stgh ptg...smpe cya, jln jem..biasa la..KL...

hard disk aku beli nk 500GB jk..dpt RM 155..jenama seagate..xtauk la bagus ka xjenama tok..aku pun baruk 1st time beli nak cam ya..sblm tk k pendrive jk koh...

cdak lain ada yg beli speaker, antivirus, cooling pad, pendrive...brg2 cmya la..lagik pun kat low yat tok nang tmpt urg jual brg2 mcm komputer, hanphone, camera..gajet2 la...ctok fames sebab boleh dpt hrga murah dr tempat2 lain..

masuk elaun sem tok kelak, aku nk atur bajet btul2..nk cuba save duit ckit sem tok..sem dpn dh diam umah sewa..lagik susah..mcm2 nk dibyr kelak...

ya jak la..masa tok pun gik penat sbb tdk ada larian satu m'sia...pasya da sukan juak..huh~ nk rehat la dolok...=)

p/s : kpd kwn2 yg turut sama dpat elaun ya. sm2 la kita berjimat-cermat k..=P jgn m'bazir & jgn la blanja boros gilak..k? tataa~

No comments:

Post a Comment