Saturday, July 9, 2011

road relay VS bersih


VS



9 julai 2011...ya mungkin akan jadi satu tarikh yg bersejarah kt m'sia tok..ntah2 dlm buku teks sejarah anak2 kita kelak ada disebut psl peristiwa ya..haha
hmm..ada apa dgn tarikh ya? apa yg b'laku 9 julai?
mesti semua org dh tauk nk...lgpun dlm brita kan heboh psl perkara tok...mcm2 dpdh dlm brita ya nk?
sampe mak bpk aku kt srwk nun bingung gilak ngan aku kt ctok...padahal xda pa2 pun..huhu
rileks2...hehe kt ctok ttp aman damai..jgn bingung..kan negara m'sia tok negara yg aman, damai, permai, harmoni, tenang....haha

hmm...BERSIH... satu fenomena.. satu ketakutan...
sapa yg takut? kenak terlalu takut? ada apa dgn BERSIH..?
sampe polis diarah sekat jln2 utama kt KL ya..askar, bomba..semua turun...perkhidmatan bas pun disekat..pemimpin2 parti, NGO yg t'libat ditangkap..dahsyat...hmm..
mcm dh terancam jak negara kita tok...ish3...

bahaya gilak ka BERSIH tk...? cuba kita sama2 tangga apa yg diperjuangkn dlm BERSIH tk...

1.BERSIHKAN SENARAI UNDI

2.MEREFORMASI UNDI POS

3.GUNA DAKWAT KEKAL

4.MASA BERKEMPEN MINIMA 21 HARI

5.AKSES MEDIA YG BEBAS DAN ADIL

6.KUKUHKAN INSTITUSI AWAM

7.HENTIKAN RASUAH

8.HENTIKAN POLITIK KOTOR

so..antara 8 tuntutan ya, nk ne ktk org rasa akan mengancam keselamatan negara? apa faktor yg menyebabkan kerajaan takut gilak ngn phimpunan BERSIH tk? pelik nak...
rasanya xda pun sampe nak berperang..nak b'bunuh2...

kita kt ctok tauk la keadaan sebenar..tp..
kesian kt family kt sabah sarawak ya..kenak provok leh media...
bapak dh pesan awal2..jgn nk ngekot perhimpunan ya..bhy..
huhu..jgn bingung pak..aku tauk ktk bingung sbb KL dkt jk dr ctok..
takut jd pa2 kt aku..ya la..sapa xsyg anak nk? hehe..
sbg anak yg taat (chewah)...aku xpg la..cukup la berik sokongan dr jauh utk phmpunan ya...huhu..

kt mktb tk pun dh diWARNING cdak HEP t'utama Y.A.B PENGARAH mktb..
jgn join..mun kantoi, akn dikenakan tindakan tegas..
bunyi mcm ugutan..nk? xpa2...relaks..=) kita kan budak baik...

oleh kerana nk ngelak ada student yg join perhimpunan "haram" ya, ada la program dipolah kt mktb tok utk pelajar...program apa?
ya la tek..'ROAD RELAY'...setiap kelas hntr 5 wakil laki n 5 wakil pmpuan..join larian ya...
byr rm10 setiap team..xtauk la cmne smbutan road relay ya..sbb aku xjoin..
nyaman gik tdo kt bilit..huhu
ngaco ms rehat hujung minggu jak..padahal road relay ya spatutnya dipolah time smbutan hari guru kelak..tp ya lah tek..disebabkan takut da student join BERSIH, dipolah la pada tarikh keramat ya road relay tok...

macam2 jak...pelik2 jk kinek tok..isnin ya tek ms perhimpunan..
bukan main semangat gik PENGARAH berik ucapan...berbau politik..
"pangkah BN..! jangan pangkah DAP...!"
dh mcm PM aku tangga..xpa la...ya lah semangat seorang pemimpin...haha

mun NAJIB dengar ucapan pengarah ya, nang bangga bena nya kali..

biar la..aku pun mls nk mdh byk2 kt ctok...ujung2 ada kenak ambik tindakan leh HEP klak...jd isu gik kelak..mati aku..huhu
apa2 pun, skati aku la nk pdh apa...nk?hehe...

k..ya jk lah dolok...
kpd yg menang road relay ya, tahniah lah...
kpd yg xknk tangkap join phmpnan BERSIH ya, pun tahniah la juak..haha
bangga ngn ktk org..=)







No comments:

Post a Comment