Tuesday, May 1, 2012

selamat tinggal 100m

salam..

24 april ya tek @ selasa, kat maktab tok ada sukan tara..sempena kejohanan olahraga tahunan (KOT) IPG KPI 2012..
sukantara tok 1st time polah kat IPG tahun tok..yang handle, kmk org la (sem5)...
konsep sukan tara tok senang jak..semua pelajar mesti join 3 acara n akan diberik point untuk setiap penglibatan...
acara2 dalam sukan tara tok lompat jauh, lontar peluru n 100m..

lepas sukantara, keesokan hari ya ada saringan untuk KOT IPG KPI..
untuk KOT tok, aku terlibat dengan acara 4x100 n 100m jak...tahun lepas pun aku join 2 acara tok juak...
awal2 pagi ya terus acara 4x100m akhir...aku antara wakil untuk rumah merah..
macam biasa juak, aku pelari pertama..
tapi, untuk acara 4x100m tok, kmk org xdapat pingat pun..sebab dapat no 4...huhu xpa..xda rezeki...

so, tinggal sigek acara gik yang tinggal..100m saringan...
untuk 100m saringan tok, ada 3 saringan..
johan bagi setiap saringan akan masuk ke final secara automatik...3 orang peserta yang selebihnya ya akan dipilih b'dasarkan catatan masa..

nak cerita la..masa 100m saringan tok, aku kenak saringan yang p'tama...
sigek mistake aku, aku xstreching sebelum brekot ya...hehe
ingatkan xda effect pa2..
tapi masa brekot ya, 60m p'tama ok jak...pasya tiba2 jem...hehe
muscle kat paha kanan aku jadi jem xpasal2..
aku pun slow la lepas ya n mun d ekot rasa nak brenti jak..xmok trus brekot..
tapi dah alang2 dekat ngan garisan penamat, aku push juak la...huhu
masa ya dah kenak potong ngan wakil umah biru...no 2 la aku untuk saringan ya...

lepas 3 saringan ya tamat, nama peserta yang dapat ke final pun d umum la...
nama aku xt'senarai...dah agak dah..
rasa macam rugi la juak sebab dah push bena gilak masa 4x100m sebelum ya...
xpa la..nak molah camne..xda rezeki..=P



..masa b'lepas..



..mula injured..


lepas pengumuman nama peserta final ya, ada la kawan aku yang jadi hakim untuk saringan ya agak aku..nya madah..


" dawa, ni ade brita buruk.. "

" mende..? "

" ko xdapat masuk final..rugi la..catatan masa ko kalah sikit je.."

" eh, xpe..hehe nak wat cmne..brape catatan masa aku lari tadi..? "

" xingat la..tapi daripada keputusan penuh tadi, ko ranking ke 7..untuk final pilih 6 orang je..tu pun masa budak yang ke 6 tu beza 0.02 je dengan ko.."

" oo..k2..xpe..hehe "


ya la cerita pasal 100m tok..so, tahun tok xda merasa pingat la..hehe kaki pun masih sakit gik tok..sapu2 minyak jak...xtauk la bila ok..nak main futsal pun xdapat main bena gilak..mun d push juak, sakit balit la..=)

harap2 cepat2 la bait..dapat main bol gik pastok..hehe




No comments:

Post a Comment