Monday, July 16, 2012

KSKK - kembara ramadhan

salam.. 

tok pasal karnival sukan kolej kediaman yang aku join minggu lepas...ada 4 match (untuk bolasepak) bagi setiap team..antara team yang join bolasepak tok, IPG KPI, IPG KBM, IPG KBA, IPG KIK & IPG KRM.. hebat2 team tok..bukan senang juak nak lawan..main ekot sistem liga..xda final..ranking ikut point lah..15minit 1st half, 1minit rehat, 15minit 2nd half..cmya la undang2nya..

untuk match hari pertama ya, kmk org (IPG KPI) lawan dengan IPG KBA & IPG KRM..ada 2 match untuk IPG kmk org hari ya..1st match lawan IPG KBA ya seri 0-0..kmk org yang kontrol game..tp ya lah..bola kan bulat..hehe xda nasib..mun diat pada corak permainan memang boleh menang...tapi dapat seri juak..2nd match lawan IPG KRM..kmk org menang 1-0..ya pun sebab dapat penalti..susah juak nak kalahkan IPG KRM tok..Alhamdulillah la menang juak last2 ya..=) 

hari ke-2 ya ada lagik 2 match untuk kmk org..1st match lawan IPG KBM..seri lagik 0-0...dalam match tok banyak terlepas peluang...2nd match lawan IPG KIK, menang 1-0..gol padang..masa match last tok agak 'panas' ckit la..sebab pihak lawan provok pengadil..tapi biar la nak..janji menang..hehe sepanjang kejohanan xda pa2 insiden yang xdiingingi berlaku.. Alhamdulillah, semua terkawal..

keputusan keseluruhan untuk bolasepak, kmk org naib johan..johan IPG KBM...kmk org seri 2x, menang 2x..sama juak dengan IPG KBM..seri 2x, menang2x..tapi kalah sebab jaringan kurang dari cdak ya la..



pingat naib johan bolasepak KSKK



tok hadiah special aku..haha sakit woo~


esoknya, lepas KSKK ya, kmk orang ada aktiviti kelas..program 'kembara ramadhan'..program tok dipolah kat hulu langat, selangor..program simple jak, hantar bantuan kepada penduduk yang susah yang xdapat bantuan dari mana2 pihak..kira macam golongan yang terlepas pandang dari senarai yang sepatutnya dapat bantuan la..

peserta yang join ya agak rami juak la..bukan dari kelas aku jak..klas lain pun ada yang join..ada 8 buah kereta semua...setiap kereta akan hantar bantuan untuk sebuah rumah (family) la..jadi, semuanya ada 8 family..best la juak dapat join program macam tok..dapat la kita bergaul dengan masyarakat..sambil2 ya dapat la juak berkongsi cerita dengan cdak..



bersama dengan salah sebuah keluarga yang mendapat bantuan

Alhamdulillah..program tok banyak la berik kesedaran kepada kmk org tentang kesusahan orang lain yang lebih memerlukan..sebab ya la kita perlu bersyukur setiap hari..mun kita rasa kita tok dalam kesusahan, jangan cepat mengeluh..ingat, ada banyak gik org yang lebih susah dari kita..huhu setiap dari kita tok diuji oleh ALLAH dengan ujian yang berbeza-beza..btul nak? =) org kaya, lain ujian untuk cdak..org miskin pun sama..ujian dari ALLAH tok pelbagai..semakin Allah sayang pada kita, semakin banyak ujian yang Allah berik kepada kita..sebab ya Nabi Muhammad diuji dengan ujian2 yang jauh lebih dahsyat dari kita tok..=)

~sekadar motivasi dirik (^^.)~


" dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebaikan dan taqwa, dan janganlah tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran " : al-maidah : 2

No comments:

Post a Comment