Tuesday, July 31, 2012

minggu pertama di SKBBST

salam..

tok minggu pertama aku praktikum kat sk bandar baru salak tinggi.. setakat tok, ok jak..cuma biasa la 1st week, banyak yang perlu dilengkapkan t'utama kat rancangan pengajaran semester (RPS), maklumat2 sekolah yang perlu diisik dalam folio peribadi..duak benda tok la mok di settlekan awal2..

hari 1st ya dah dapat jadual mengaja..aku ngaja tahun 3 (arab), tahun 4 & 5 (p.islam)..daripada 12 waktu maksimum yang unit praktikum tetapkan, aku dapat 10 waktu mengaja..hari selasa 4 waktu (2 waktu ajar quran t.5, 2 waktu gik ajar arab t.3)..pasya hari khamis pun 4 waktu juak (2 waktu ajar ulum t.5, 2 waktu gik ajar jawi t.4)..hari jumaat 2 waktu ngaja jawi t.5..

mun dibandingkan dengan jadual masa 1st praktikum dolok, jadual kali tok agak relax ckit la..sebab hari isnin ngan rabu aku free..mun dolok stiap hari da klas..huhu

apa2 pun, ok la setakat tok..cikgu2 pun smua ok..cuma kmk 4 yang praktikum kat sekolah tok xda tempat duduk kat bilik guru..kmk org duduk kat bilit mesyuarat kat sebelah bilit guru sebab bilit guru dah penuh..guru besar pun ok..mun xsalah aku GB sekolah tok GB cemerlang..

jarak dari rumah ke sekolah tok lebih kurang 30 minit..pake moto lah..mun ujan, aku ngan kamal numpang nabila..nya ada keta..umah cdak pun xjauh dari umah kmk orang..xda masalah gilak la mun nak numpang2..hehe

pensyarah pembimbing untuk subjek major, ustazah jamilah..untuk subjek minor, ustaz zuraini...setakat tok baruk ada pra penyeliaan dari pensyarah pembimbing..1st observe ya xtauk la bila sebab lecturer xkan madah bila nak datang observe..huhu mok sentiasa sedia lah...=)

apa2 pun, doakan yang terbaik untuk aku & kawan2..=) bukannya nak mengejar gelaran 'guru praktikum cemerlang'...tapi cuba nak berik yang terbaik untuk anak murid...insyaALLAH.. ^_^..



~ permudahkanlah segala urusan kami ya ALLAH ~

3 comments:

  1. tak sangka unstadz nie ada blog ..... napa x ckp awal2? nie pown terserempak ngan blog ustadz

    ReplyDelete
  2. xkn nk ckp ustz ad blog..lgpun awk fhm ke bhs ustz gne ni? =)

    ReplyDelete