Sunday, September 17, 2017

Innalillah

Bismillah..

Hari tok dikejutkan dengan berita nenek bini aku ninggal..
di simunjan.. Dah lamak sakit.. Mak mertua aku pun lamak tok selalu pegi ke simunjan nun agak mak nya..

Kebelakangan tok nenek salu x mok makan.. Kadang x mok klaka dengan orang.. Kadang x mok bukak mata..

Hari tok, Allah jemput.. Lepas dapat berita ya dari bini aku tadik, terus aku pegi ke simunjan ngan bapak & nek beng.. Kmk 3 pegi ngabas.. Lepas zohor.. Alhamdulillah lepas jenazah siap diurus, lepas asar terus solat jenazah.. Lepas ya terus dikubur.. syukur juak tadik cuaca x ujan.. Mendung2 sikit lepas ujan pagi ya..

Tedah juak dengan bini aku 3 beradik.. Xdapat balit.. Bazli ngan jami di johor.. Keja.. Bini aku di selangor.. Dah la isnin tok pembentangan kajian tindakan.. Harap2 emosi nya stabil.. Masih dapat fokus.. InsyaAllah dapat molah yang terbaik.. Semoga dipermudahkan segala urusan di sinun..

Kepada keluarga sebelah mak mertua, moga tabah, redha dengan ketentuan tok.. Ajal maut urusan Allah.. Kita doakan semoga roh arwah ditempatkan bersama orang2 yang beriman.. Amin..

Setiap kematian ya, muhasabah bagi dirik kita yang masih hidup.. Sebab kita pun akan menyusul juak.. Cuma xtauk bila, macam ne.. Moga kita pun dijemput Allah dalam khusnul khatimah, sebaik2 pengakhiran..

Dari Allah kita datang, kepadaNYA juak kita kembali..
Al-fatihah..

No comments:

Post a Comment