Wednesday, March 7, 2012

praktikum dah dekat...!!!

assalamualaikum...

cuti bulan 3 tok xlamak gik nak mula..minggu depan dah start cuti... lepas jak abis cuti seminggu ya, terus PRAKTIKUM...huhuhu agak seram aku rasa bila dengar word praktikum ya...rasa macam blom sedia gik nak ngajar kat sekolah...hehe

bila fikir gik pasal nak molah RPH (rancangan pengajaran harian), RPM (rancangan pengajaran mingguan), RPS (rancangan pengajaran semester), makin la aku takut...huh rileks2...mok mbak b'tenang bena2 tok...hehe anggap jak xda pa2...boleh ka? hehehe

sekolah praktikum pun aku dah pegi abas ari ya...dah set masa juak..agak2 dalam 20 minit la dari umah sewa...jalan ya insyaALLAH xda jem..tapi macam ular sikit la jalan nya..ya jalan shortcut ikut jalan belakang...mok hati2 la..

mok xmok aku tetap akan b'praktikum juak..hehe tok la pengalaman penting sebelum menghadapi alam yang sebenar kelak..tapi biasa la..gik mula2..lom pa2 gik dah takut..hehehe

tadik ada taklimat praktikum kat maktab..macam2 la dipadah masa taklimat ya..pasal folio, guru p'bimbing, pensyarah p'bimbing, borang kehadiran, tugasan projek kat sekolah, berapa masa untuk mengajar, brapa kali boleh relief kelas, macam2 gik la...banyak la info2 pasal persediaan sebelum praktikum kelak aku dapat tadik..nampak la sikit camne gambaran tugasan kat sekolah kelak...=)



sekolah praktikum 1st aku, SK rinching hilir



tok kawan yang sama praktikum ngan aku kat sekolah tok..kamal..



masa taklimat praktikum


taklimat praktikum bagi subjek major oleh ustazah sarkiah, lecturer JAPIM..


" ya ALLAH ya TUHAN kami.. KAU permudahkanlah segala urusan kami.. KAU jauhilah kami dari sebarang kesulitan... sesungguhnya KAU MAHA MENGASIHANI... amiin.. ya RABB.. " 



No comments:

Post a Comment