Wednesday, March 7, 2012

xpdc gua batu maloi, johol, n9

ALHAMDULILLAH... 

xdpc yang ke 2 anjuran mten..kali tok kat gua batu maloi, johol, negeri 9...seramai 70 orang peserta termasuk seorang pensyarah penasihat, u.fauzi yahaya yang join xpdc kali tok..

semua peserta mula bertolak dari maktab seawal jam 6.30 pagi..mun xsalah, perjalanan ambik masa dalam 4 jam dari maktab ke gua batu maloi ya..tapi kmk orang sampe lambat sikit sebab t'salah jalan..tapi xda la sampe sesat..juz terlepas simpang...masa on the way pun jalan jem sekejap sebab ada eksiden kat trafik light..nampak macam teruk juak la eksiden ya.. harap2 semua mangsa ya selamat la...

bila sampe jak, terus ada taklimat n makan sarapan...pasya ekspidisi bermula...muslimat gerak kat depan dolok n diikuti geng2 muslimin kat belakang...

sepanjang perjalanan dalam gua ya agak mencabar la..laluan dalam gua ya nang boleh dikatakan 90% terpaksa meredah air...aku pun respect la kat muslimat sebab berjaya abiskan perjalanan ya..mun ditangga keadaan sepanjang track ya, nang susah la..ada terpaksa nerap, merangkak, mengiring, masuk celah lubang kecik, macam2 gik la...

xpdc last2 abis petang ya..xingat gilak pukul berapa sebab jam tangan aku mati..mbak berendam dalam air lamak gilak..hehehe semua peserta balit dengan hati yang gembira..hehe walaupun penat tapi semua puas hati...




bersama u.fauzi (baju hijau) masa dalam gua




peserta muslimat yang hebat2 dan luar biasa =)







presiden mTen, izul islam teman ustaz makan




peserta muslimin bergambar bersama banner lepas berjaya mengharungi cabaran dalam gua..=P


" semoga ukhuwah yang telah terbina ini kekal utuh sehingga ke syurga..amin.. "

No comments:

Post a Comment