Tuesday, April 5, 2011

ukhuwah kita


gambar tok masa aku f.5..tok geng2 futsal ms kt sklh dolok...yg bdiri kt blkg ya (dr kiri) enol, naim & luwi..yg duduk ya (dr kiri) zaki, aku & chuang..ms tok ada pertandingan futsal anjuran kelab bolasepak sklh..kmk org final ms tok..lwn team f.1....hehe tp jgn pndg rendah ngan team f.1...cdak tok power2 juak koh..da 2, 3 org yg pernah jd wakil negeri men bola...tp team kmk org tetap menang la walaupun mula2 main ya ketinggalan 1-0..over confident kata urg..kmk org menang 5-1...aku jd golkiper jk ms tk..sbb yg lain2 ya xda yg maok jd kiper..geram la juak nk main...apa2 pun, yg penting kmk org menang..=) nm team yg kmk org sm2 pilih ms tok MY TEAM JUNIOR...tp hakikatnya kmk org team yg paling senior..hehe rindu nak main sm2 dlm cgek team cmtok gik.....=( sabo...sabo...huhu


tok gambar jejaka2 pesantren yg dpt sambung blaja kt MAAHAD JOHOR..tp dlm gmbr tk kmk org kt SM SAINS KUALA SELANGOR...cdak yayasan srwk yg mbak pg ctok sbb ms tok cuti seminggu..jd, cdak yayasan dh atur prgrm utk kmk org yg xpulang bercuti ke srwk..aku ta'aruf la ckit2 psl kwn2 aku tok k...=)

mula dr LAN..nm penuhnya MUHAMMAD AZLAN B DARAHMAN..asal kg Mang..nya tok jenis yg klaka laju..mun nk nulis or mlh apa2 yg melibatkan tangan, tgn nya secara otomatik akan bergegar..hehe tp nya tok pembersih..untung sapa dpt lan tok...sblm tido pake popo amoi kt muka..haha nya kinek tk blaja kt UPSI..

next..ARIP..nm penuh, ARIFF BIN SUHADAT..asal kt Tabuan Jaya..nya tk ketua pengawas ms kt psntrn dlk..power klaka arab n kinek tk nya smbg blaja kt AL-AZHAR, MESIR...mun klaka arab nang power la..si luwi slalu nyakat arip tok..arip tk jenis yg bagus la dlm mlh keja..kira berkaliber la..=) nya penah jd johan pertandingan hafazan peringkat samarahan..hebat nk?

lepas ya kita berkenalan dgn AKIM..nm penuh, ABDULLAH AL-HAKIM B YUSUF..asal kt kg Pendam..nya tk stail YB ckit..hehe tere berpidato..sbb nya tk byk mulut..org yg byk mulut tk biasanya byk idea..=) berbakat juak bermain kompang..lagu kompang yg femes di mbak akim tk dlk btajuk "bila bulan mengambang"...=) keluarga akim tk la bait ngan kmk org..salu juak la aku berambeh kt umh nya ms sklh dlk..kinek tk nya jd guru sandaran..xingt la nm sklh nya ya..

next, LUWI..nm penuh MOHD KHALWI BIN KHALID..asal kg Rebak..nya tk kazen aku..tere main bol..mun kt sklh dlk nya la partner aku jd striker..ms kt MAAHAD dlk pun nya ngn aku jk yg terpilih jd wakil maahad men bol..muka nya chinese look ckit..kinek tk dh brisik bdn nya..kuat mkn kali..kinek tk nya stdy kt IKMAS..xlmk gik nya nk abis blaja...

yg pake baju biru, palak tunduk ya nmnya ENOL..nm penuh AINOL MOHMADZAN B MAHIDIR RAHMAN..asal sm ngn lan, kt kg Mang..nya tk berbakat ckit...terutama dlm sukan..nya brekot mcm kuda..kuda pun kalah kli aku rs..haha 100m, 200m, 400m, lompat jauh, lompat kijang..berik jk smua acara ya..kompom nya dpt no.1..atlet sklh..mun m3 pun nya tere..kdg2 nya mlh formula drik mpun..tere gilak bh..hehe bab2 sejarah pun nya tauk..mayb nya tk dlk cucu tunku abd rahman kli...=) kinek tk xtauk la pa kja nya..tp sblm tk nya jd guru sandaran juak..kinek tk dh kerja kli aku rs..

lastly..PEJAI..nm penuh FAIZAL BIN ABU..hero kg Beliong..=) mun 1st time urg tangga nya tk msti xkn brani nk tego..muka gaok..tp hati lembut..mat jiwang juak nya tok..sapa sangka nya tk tere molah sajak2 cinta...chewah...hehe pejai tk pun tere bab2 pljrn..cepat ngapal..ms f.5 nya duduk sblh aku..yg aku pelik, cmne nya tk xpnah ngantok dlm kelas..ya la aku heran..stiap pg bgn awal..aku yg duduk sblh nya ya gik slalu t'angguk2 lam kelas...huhu kinek tk nya blaja kt USIM..xjauh gilak dr tmpt aku tk..

ha..ya la antara kwn2 aku ms sklh dlk..gik ada beberapa org yg xda lam gmbr tok..zaki, chuang, naim n nijam...ZAKI kinek tk blaja kt USIM sm ngn pejai..NIJAM blaja kt KUIN..CHUANG ngan NAIM masing2 dh kerja...ALHAMDULILLAH...kita semua ada hala tuju masing2...walaupun kinek tk kita terpisah, tp UKHUWAH kita sentiasa kukuh...=) ya yang paling penting...mun ada yg dh nk kawen klak jgn lupak jemput2 kwn k..UKHUWAH FILLAH ABADAN ABADA..!!!!

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ooooo..pande ilaq ko ya berbicara perihal aku..xpaaa...hahhaah..tpi ok bha,.tetak sorang drik baca nak ya...ya jak kah..update lah yg latest....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik...hehe da juak ko nemu blog tk nol..haha insyaAllah klak update yg latest..=)

      Delete