Friday, April 22, 2011

rehlah kelas di port dickson



"...bila cinta kerana ALLAH..berpisahnya tidak gelisah..bila rindu pada YANG SATU..bertemunya pasti tak jemu...ukhuwah itu indah..bila kasih sayang kerana ALLAH.."




aktiviti tahunan..rehlah kelas..kali tok kat port dickson..



aktiviti membina istana ekot tema yang diberik...ada 5 group semuanya..



halaqah RAUDHATUL IBTISAM...slot pengisian yang santai..



aktiviti berik hadiah untuk pelajar yang lahir bln 6-12..banyak dapat hadiah..



penuh tangan cdak mbak hadiah..senyum lebar jak semua..



6 org hero..gambar kenangan di tepi pantei...=)



ambik feel..termenung jauh..hehe



sesi mandik-manda...haha..dah xsabar nak main air..



k.k berik anugerah utk setiap pelajar...azri..



..syafiq..



..izzul..



..yusuf..



..kamal..



rehat sambil makan2...


makanan tok dimasak oleh cdak pompuan..jimat kos..hehe..makan di tepi pantei..fuh..



eh..izzul ngan kamal tgh berlakon...



ajk pengisian (aktiviti)..naima tengah ngrepak..semua khusyuk dengar...




nyaman duduk kat tepi pantei..berangin..



xabis2 gik lakonan izzul tok...pa ndak dipadah ea kt kamal ya kah..



gambar kenangan sebelum pulang maktab..



'malang xberbau'...kereta cik anfal rosak..brek tiba2 xmakan..saboo jak la..ahe la sampe maktab tok...huhu..



3 org tok ambik kesempatan makan kat tepi jalan sementara tunggu mekanik dtg repair keta anfal...lapar na jak..



nang xingat urang lain gik...entam jak..



"..ambilah masa untuk memahami hati & perasaan SAHABAT..kerana dia juga seorang manusia..dia juga ada rasa takut..ada rasa bimbang..sedih..dan kecewa..dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan SAHABAT sebagai kekuatan.."


"..di sebalik keindahan rumah tersergam..di sebalik senyum dan tawa..seseorang insan itu mungkin dilanda kepahitan dan kekecewaan yang tidak diketahui orang lain..alangkah indahnya jika kita mendapat SAHABAT yang sejati..yang memahami diri kita..selalu menasihatkan kita bila terlupa..sentiasa membantu dan mengutamakan perasaan kita..susah dan senang bersama.."


"SAHABATku..jika hari ini aku terlalu gembira..sedarkan aku dengan amaran ALLAH..jika aku bersedih tanpa kata..pujuklah aku dengan tarbiyah PENCIPTA..jika aku lemah tak berdaya..ingatkanlah aku dengan kehebatan SYURGA..jika antara kita ada tembok pemisah..ajaklah aku meleraikannya segera..dan..jika pernah hatimu terluka disebabkan daku..luahkanlah..agar aku dapat mengubah diriku..semoga UKHUWAH KITA UNTUK SELAMANYA..."

cewah...ayat puitis..haha..=) renung2kan...

No comments:

Post a Comment