Sunday, April 3, 2011

tempat aku belajar..









latar belakang pendidikan aku...

tok adalah sekolah rendah aku (1997-2002)..dr drjh 1 sampe la drjh 6..mula2 dlk, masa tadika aku sklh kt miri (1995-1996)..2 thn aku tadika (ms umur 5&6 thn)..lps ya drjh 1 sklh kt SRB agama miri (MIS)..tp skjp jk..bila kmk org transfer kt asajaya, aku pun pindah la kt sklh tok..dolok sklh tk lain..jalan kt sklh tk jambatan kayu...bgnan kelas pun bgnan kayu..kira antik la keadaan sklh tk dolok..










tok sekolah menengah aku (2003-2007)..masa aku mula2 masuk ctok dlk, nm sklh tk PESANTREN ABDUL TAIB MAHMUD..bila kerajaaan dh ambik alih, tmbh la SMK kt nm sklh tk..jd SMK PATM...bkn sng nk msuk ctok dlk..da interview juak..mun lulus interview ya bruk dpt msuk ctok..aku sklh ctok dr f.1 smpe f.5...kt sklh tk la byk kngn pahit manis ngn kwn2..huhu rindu ngn cdak ya...











yang tok, tempat aku blaja kinek tok (2007-2013 insyaALLAH)...dlk tmpt tk pun lain namanya..mula2 MAKTAB PERGURUAN ISLAM (MPI)..pasya INSTITUT PERGURUAN ISLAM (IPIS)..kinek tk INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS PENDIDIKAN ISLAM (IPG KPI)..dh byk nm mktb tk..ctok aku ambik kos pengajian islam & al-quran..mktb tok kt selangor..dlk rs mcm sedih la juak sbb ingt dpt mktb kt srwk..tp dh ditakdirkan msuk ctok..ALHAMDULILLAH..dh lmk2, rs bersyukur gilak2 dpt blaja kt ctok..mcm2 perkara aku blaja..sdikit sbyk dpt la mendalami ilmu agama... senior2 ctok nang mantap la..hebat2..suasana ctok pun tenang jak...kwn2 semua ok..lecturer pun ok..pendek kata semua ok la...=)

No comments:

Post a Comment