Friday, April 15, 2011

pengalaman berasaskan sekolah (PBS) kedua di SK Asahan, Melaka

-M.E.L.A.K.A-



gambar guru2 pelatih yang molah PBS kat Melaka
gambar tok kat rumah zack (kopiah putih) masa family nya jemput molah tahlil ckit utk arwah bapaknya..



taman buaya melaka..masa tok xda urg gilak..mayb sebab kmk org pegi time xcuti kali..

gambar: aku, kamal, syafiq


boyak yang dah diawet..mun gik idup xda la aku berani nak pelok mulut boyak ya..haha..
si baju ijo ya usup...



tok gambar di sekolah tmpt aku PBS..SK ASAHAN..
murid2 tengah syok belagu lagu patriotik sempena hari merdeka..




yang pake kot ya guru besar sekolah tok..cikgu2 len pun belagu juak sambil kibar2 bendera..


perhimpunan pada hari 1st..kebetulan hari ya sekolah tok molah sambutan kemerdekaan..sebab ya la ada lagu patriotik ndah tadik...




pelajar khusyuk dengar taklimat cikgu kat depan ya..biasa la time perhimpunan..




tok masa rehat..ada sesi tazkirah..masa tok syafiq yang berik tazkirah..pelajar xda yg pegi mkn sbb ms kmk org PBS tk, bulan posa...=)



mun dah time xda pa2 nak dipolah, camtok la jd...yg 2 org ya main game..aku tangga2 jak..ngantok juak masa tok...hehe



bahan bantu mengajar (BBM) dalam bilik j-Qaf..



kancil kelabu WPP 1465 tok la transport kmk org pegi ke sekolah..


PBS tok maknanya pengalaman berasaskan sekolah..kira mcm tugasan yg perlu dipolah kt sekolah tp xlmk la..seminggu jak..utk 2 thn pertama (4 sem) dlm prgrm ijazah kmk org akan molah PBS tk..tp setiap tugasan ya lain2 la mengikut jabatan yg berik soalan..nak polah kt sekolah ne ya terpulang pada kita mpun nk pilih..masa sem 1 dlk aku polah kt srwk..kt sklh lamak aku..tok sem 2..aku polah kt Melaka..sama ngan usup, syafiq & kamal...kmk org diam kt umh kamal la seminggu ya..transport ya (kancil) pakcik kpd syafiq yg berik pinjam..ya la senang ckit nak g sekolah..kancil tok la yg kmk org nait dr selangor ke melaka..seminggu kat sekolah ya byk juak la maklumat yg kmk org dpt...cikgu2 kt sklh ya ALHAMDULILLAH ok2 jk semua..ramah..cikgu2 kt ctok madah makanan kt kantin sekolah tok murah2...tp kmk org xsmpt la rs sbb masa PBS tok bulan posa..

tugasan PBS kali tok kmk org disuruh tangga bilik j-Qaf yg ada kat sekolah..selain ya, interview juak la ckit2 ustaz ustazah j-Qaf kat cya..BBM yg ada dlm bilik j-Qaf tok pun perlu diambik tauk..lebih kurang cmya la bentuk tugasan PBS tok..yg kali tok soalan under JABATAN PENDIDIKAN ISLAM & MORAL...

dah alang2 dtg melaka tok, kmk org pun ada la juak jln2 kt sekitar melaka ya..cm lam gambar atas ya kmk org g kt taman boyak..xda pa2 gilak kt cya..saja nk jln2 tangga boyak..nk tauk cmne rupa boyak melaka..haha boyak kt srwk hebat2 gik..=) apa2 pun, tengkiu la pada sahabat aku, kamal sebab menyediakan tempat penginapan utk kmk org...bez juak diam kt umh kamal..wktu mlm, sejuk gilak...wktu siang, panas..baju cepat kerin..hehe..lps PBS ya kmk org terus cuti seminggu..aku pulang srwk la lps ya..=)


No comments:

Post a Comment